طرح فرش گبه

قیمت انواع  طرح فرش گبه به صورت عمده وجزء با طرح های سنتی ارسال به تمام شهرهای ایران

فرش 6 متری 500 شانه کاشان و فرش گبه فرش چیست؟طرح های فرش گبه کدام است؟

طرح فرش گبه

 

 

فرش گبه و طرح های خلاقانه کهن

فرش 12 متری 500 شانه کاشان و گبه فرش یکی ازاولین زیر اندازهایی است که انسانها براثر نیازشان با استفاده از قوه خیال وبا ابتکار و خلاقیت انرا بافته و مورد استفاده قرار دادند در اوایل گبه‌هایی که بافته می شد ساده و بدون نقش بودند بافندگان که اغلب در ابتدا زنان عشایر بودند نقشها و طرح‌های ذهنی خود را روی گبه‌ها به کار می بردند. چون بافنده آن را بیشتر برای نیاز و مصرف شخصی تولید می‌کرده ومهم کاربرد ان بوده که  در بافت آن از ایده‌های ذهنی اش بهره می‌گرفته و گاهی آرزوهایش را بر روی گبه به نمایش می‌گذاشته است. که امروزه هر نقشی را نشان دهنده نمادی می دانند  مانند نقش چادر که شاید به معنای داشتن سرپناهی ثابت بوده یا نقش انسان به عنوان خانواده و نقش‌های دیگری که هر یک نمادی خاص خود را داشته‌

طرح فرش گبه

 

طرح فرش گبه

گبه فرش ها  طرح های متنوعی دارند  که امروزه نیز کاربرد دارد که در اینجا به تعدادی از انها اشاره می نماییم وکه مهم‌ترین انها عبارتند از :

  • طرح شیر

مهم‌ترین طرحی که در میان تمام عشایر بافته شده نقش شیر می‌باشد که تنها نقشی است مشترک بین  تمام بافندگان مناطق مختلف بوده‌است.

  • طرح خشتی یا قابی شکل

این طرح از کابردی‌ترین نقوش گبه فرش می باشد و مورد علاقه بافندگان فارس و بختیاری بوده‌است. اساس آن شامل طرح‌هایی با قاب‌های منظم می‌باشد که هر یک از قاب‌ها به صورت جداگانه طرحی هماهنگ با قاب‌های دیگر دارد. نقش هایی که در قاب ها به کار می رفته اند عبارت بوده اند از :طرح‌های هندسی، طرح درخت گل و مرغ، خاتم کاری و نقش‌های ستاره‌ای که قاب‌ها را زینت بخشیده است.

  • طرح حوض گبه

این نقش شامل ترنجی در وسط است که گلی را نشان می‌دهد که از اطراف آن گل‌ها و غنچه‌هایی دیگر گسترش یافته‌است.

در صفحات بعدی به تعداد بیشتری از طرح های گبه فرش اشاره می نماییم…

طرح فرش گبه

امروزه همچنان گبه فرش ها مورد استقبال مردم قرار گرفته است وتولید کنندگان فرشهای ماشینی کاشان این محصول را با طرح های سنتی و رنگهای متنوع و زیبا تولید می نمایند که مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته.

جهت مشاوره برای خرید انواع  طرح گبه فرش های ماشینی به صورت عمده وجز، با تماس بگیرید

وحیدرضا کاظمی

09138701534- -09380363929

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!